Alla inlägg den 24 september 2009

Av Åberg - 24 september 2009 14:50

Pappa, min egna insmörjare ;)

 


Pappa & jag. Hotellet där vi bodde ser ni här............ ! (precis under !:teknet)


Det fina ovädret vi fick en kväll. Hagel & regn & storm

   


Solsting brukar det kallas..


Listat ut att jag aldrig kan se normal ut på bilder :P

   

Av Åberg - 24 september 2009 14:16

Nu var man hemma igen då ja :D det är faktiskt lite blandade känslor på det stadiet tror jag. Väldigt skönt att komma hem igen till vänner & till sin egen säng & sånt.. Men vem vill åka ifrån 35grader & klarblåhimmel? Precis, det är blandade känslor :P

Resan var behövlig om man säger så, jobbat sjukt mycket under sommaren så kände att detta var min första riktiga semester sen studenten. Det var ju jag som puschade de andra två till att åka, vill säga min mor & min far :P hehe.

Resan börjades i onsdagen den 16september. Uppe vid tuppen för att åka ifrån Landvetter flygplats vid 7 på morronen. Tro mig, det var ingen pigg tjej som satte sig i den taxin ;) Flygresan gick bra, sov igenom hela, hehe. Man åker ner i jeans, tjocketröja & massa andra lager. När man kommer in på flygplatsen i Antalya så var det ju att klä av sig allt typ. Men jag var lite smart när jag åkte hemifrån. Jag åkte i ett par trasiga jeans, med leggings under så det var ju bara att ta av sig jeansen så hade man sina blomstriga leggings där. Smaaaart!

Resten av resan kan man sammanfatta med detta: sooool i massvis & bad likaså, shopping av DC & Addidas kläder hihi, gratis cola & vodka lemon (levde livet helt enkelt), AC som brummade sönder i rummet, Götene folk som gillade öl, söta men även äckliga turkar.. Hmm sen är det kanske massa som jag missat oxå men inget jag kommer på nu :P asså, de dära turkarna. Första dagen man kom ner så började dem direkt liksom.. USCH! Trodde hotellet skulle vara min heliga plats men inte.. Där var den värsta! Mamma & pappa tyckte det bara var skoj att jag blev uppvaktad.. Visst jag hade hållt med, om killen var söt & kanske i min ålder. Inte 42 som jag fick reda på efter ngra dag! ÄCKLIGT!

Sen var vi ju med om världens oväder med ju :S lite läskigt måste jag säga! Började hagla & massa shit. Hagel stora som en halv isbit ungefär & storm. & där stod vid på den översta våningen & man vet ju hur turker bygger hus.. Inte så bra :P hehe. Så det var läskigt där ett tag, usch usch.

Annars för att sammanfatta resan:


UNDERBART!


/Åberg


Ovido - Quiz & Flashcards