Alla inlägg under oktober 2009

Av Åberg - 30 oktober 2009 17:34

Hänt en del sen man bloggade senast.

Förutom den misshandeln som skakade lite så har man levt vidare. Är fortfarande i chocktillstånd hur de kunde med, men man måste gå vidare & tjejen börjar må bättre nu. Hon fick ny lever iförrgår (tror jag). Annars så har det rullat på.

Jag har:

Firat Slidens födelsedag. Började med en trevlig & god middag hemma hos hennes mamma, & tårta till efterrätt. Sen bar det då av till Trädgård'n. Kvällen var väldigt lyckad, och jag har ändrat min uppfattning helt om det stället. Men full & glad blev jag, dock inte lika glad dagen efter då klockan ringde halv 8 & jag skulle upp & jobba. Hehe. Grattis darl <3

Firat Maddes födelsedag. Likaväl den var grymt nice. Åkte hem till henne dirre efter jobbet med Alexandra. Käkade två kanon goda tårtor, Madde du kan baka du :P hehe. Sen blev det förkrök & vidare in till krogen. Nivå var det som gällde då, har aldrig vart där men det var ganska nice. Segt i början men var inne tidigt så det var nog därför. Men rulla på, och Madde blev full & go som man ska bli när man fyller år :) hihi. Grattis Fritz <3

Kommit in på den nya arbetsplatsen. Trivs som faan på Femman alltså. Goa människor man jobbar med & allt är bara bra. Självklart saknar man sin familj borta på Kompassen med, men måste vidga mina vyer. Visst, det är samma affär & samma kläder. Men det är ändå ett nytt system, för de tänker ganska olika på de ställen. Men Kompassen kommer ändå alltid vara mitt hem :)

Höst. Jaa man kan säga det nu. Löven är gula/oranga & man måste ta på sig mer kläder ju fler dagar som går. Jag tycker det är helt ok om solen lyser & det är lite kallar än detta tråkiga höstväder med regn & rusk. Usch, därför jag hatar hösten tror jag..

Frölunda. Favvolaget går det upp & ner för kan man säga. De åker verkligen en berg-o-dal-bana. Ena matchen spelar de kanooon, sen så känns de som skitlag nästa match. Men jag är en ständig hejare & kommer inte svika mitt lag bara för att de har en svacka <3


Det får räcka för denna gången :)


/Åberg

Av Åberg - 24 oktober 2009 17:30

Fredagen den 23 oktober blev en 21årig tjej misshandlad utanför krogen Trädgård'n, ungefär vid stängnings dags. Tjejen var påväg hem efter en väldigt lyckad kväll, när hon plötsligt hör ett gäng som ropar. Av ren reflektion så kollar hon på gänget men märker att de skojbråkar med varandra så hon fortsätter framåt. Då hör hon att det är tre tjejer som kommer bakom henne & ropar på henne. Hon stannar & börjar prata med dem, och de säger att hon hade spanat in en av tjejernas pojkvän som var med i gänget. Hon förstår inte vad de menar & säger att hon inte gjorde detta. Hon försöker gå därifrån men när hon gör detta så börjar en av tjejerna slå på henne. Hon ramlar ner & då börjar de andra två tjejerna även sparka henne i magen & mot huvudet. Till hennes räddning kommer tre killar förbi som kan stoppa misshandlarna & en tjej ringer polisen. Tjejen åker till sjukhuset med svåra skador. Hon har en bruten näsa, två brutna revben varav ett skaver in i levern som då går sönder, och blåmärken över hela kroppen. Tjejerna som misshandlade var i åldern 16-17 år...


Fyfaan är min kommentar. Hur kan man med? Man ville ju faan sparka dem alltså.. 16-17år?? De lutar åt att de kommer enbart få ungdomsvård. De ska faan ge skadestånd med! USCH! Hatar Sverige's rättsystem ibland..


Tänker på dig iaf, darl!

Av Åberg - 18 oktober 2009 21:50


Nu är det bestämmt.

Fredag den 13 november åker jag till Finspång över helgen, äntligen ses vi igen!


/Åberg

Av Åberg - 18 oktober 2009 19:12

Det hände något igår! (som jag skrev i mitt förra blogginlägg att jag ville) Jag, Mickis, Madde & Susanna drog till Coffe för där satt det ett gäng med människor. Drack lite malibo med ananasjuice, ÄLSKA det! Måste testas av dem som ej har gjort detta. Efter det drog vi hem till Madde för att tjejerna skulle ha tjejkväll typ :P haha. Det blev en del saker sagt om både fd ligg & vissa blev buksystrar som de inte visste & massa annat. Haha mycket skratt & en skön kväll alltså. Madde hade verkligen fått mycket av det goda ;) Hon mådde riktigt bra, dock kanske inte idag på morronen. Hehe. Hon somnade iaf på en hög av kuddar från en bäddsoffa med en nalle. Myyys! hihi.


Idag var det segt, ont i huvudet fick jag & kroppen ville inte riktigt stå upp om man säger så. Så har slappat igenom hela dagen, förutom när jag kom. Då jag var lite tvungen att hjälpa till med häcken & klippa den, inte kul med ett bultande huvud. Men resten av dagen har tillbringas i sängen..


..och det ska det fortsätta nu med. Har popcorn & cola bredvid mig & ska slänga i en bra film. Perfekt söndag!


/Åberg

Av Åberg - 17 oktober 2009 14:28

Hoppade precis ur duschen, så skönt alltså! Alltid skönt att bli lite ren ;) hehe. Så känner nog Madde oxå som står i den nu.


Igår bidde det filmkväll med Madde & Mickis. Kollade på Fast and the Furious med bror min. Den senaste, man kan kalla den 4e filmen eller vad det nu än blir, hehe. De tre andra filmerna är riktigt bra, och det var även denna. Efter det blev det sängdags typ, låg & tjötade en stund. Både Mickis & Madde nanade över. Jag fick självklart snarkas själv bredvid mig & hon väckte mig ngra gånger under nattens gång med att snarka i mitt öra. UNDERBART! Hehe. Välte även en vas under nattens gång men det är så det kan bli när man ska öppna ett fönster i mörker.

Imorse vaknade vi upp & satte på världens sämsta film ungefär. 9½vecka. Inget att rekommendera om man säger så. Mycket porr i den, men för seg & killen var ju helt dum i huvudet. Så håll er borta ifrån den. Mickis drog hem för hon skulle iväg med mor sin & handla lite grejer. Madde & jag tog våra koppar kaffe & satte oss ut i solen, underbart.


Ikväll vet jag inte vad som händer, hoppas på att det händer ngt iaf, annars vet jag inte vad jag gör..


/Åberg

Av Åberg - 16 oktober 2009 17:54

- Jaaaa det är halva reapriset.

- Neeej, du kan inte få dem billigare. Det linnet kostar redan 9kr

- Neej, det är det enda jag har kvar som är ute i affären.

- Jag vet inte vad som kan finnas kvar, utan det är bara att rota bland jeanshögarna.


Det finns så många dumma människor på denna jord. Jag vet inte hur många gånger jag får svara på dessa 4 sätt under en dag. Det "roliga" är att det är stammisarna som kommer med frågorna varenda jävla gång. Har verkligen lust att strypa en av dem alltså. Hon måste förfaan vara senil.

Och vad är grejen att hänga typ 5plagg på en galge & knö in den bland massa annat där det är som mest trångt? Och sluta kommentera att jag räknar fel i kassan & diskutera det med mig 5min.. Jag vet vad jag gör, jag har gjort det innan!


Förlåt för mitt lilla aggro-meddelande i början. Men kände att jag behövde få ut lite av det. Trivs på mitt jobb, men kunderna har man lust att döda vissa dagar.

Idag var det en ganska soft dag på jobbet. Jobbade bara mellan 9.50-14, sköönt på en fredag. Drog sen till Kompassen för att tjöta med dem. Saknat dem som faan om man säger så! Det verkade som de oxå hade gjort det lite, för en av jobbarkompisarna kom springandes mot mig i dörren. Hehe. Love them :) Sen fick man dra sig vidare till Bokia för att ge Madde sitt busskort.. Jag snodde visst det på bussen imorse (A) hihi. Inte meningen, men det är så det kan gå ibland klockan 9 på morronen.


Ikväll blire filmkväll :) niiice!


/Åberg

Av Åberg - 14 oktober 2009 08:29

Sitter här vid min dator & tittar på tempen, -5grader!! Jag ska snart ut & gå i detta, brrr. Inte skoj inte skoj, man märker verkligen att hösten/vintern är på väg, den årstiden jag inte tycker om. Men det är bara att ta det soft & gå igenom det.


Igår var det jobb hela dagen som gällde, jäävligt seg dock. Hände faan ingenting, hade typ 1kund på två timmar. Hahaha, dock i slutet fick jag göra lite roliga grejer. Jag säger bara det, det finns såna sjuka människor på denna planet. När klockan blev halv 7 igår så fick jag ta fram glasputs & trase & handskar & torka bort SPERMA ifrån en av våra speglar. Det var en visst en kund som blev väldigt kåt när han bytte kläder eller ngt & ville geeenast bli av med sitt lilla stånd. Fyfaaan. Fast det var visst inte jag som var själv med det, verkade som om KappAhl & Gina hade vart med om samma sak. Tur att man inte är själv här i världen ;) hehe.

Efter jobbet bedrog jag mig med snabba steg till Skandinavium för att kolla på Frölunda - SSK. Matchen var helt okay, men vad som inte var helt okay var publiken :S de buade efter 4e perioden gick slut, hur kan man ens göra det? Visst, det går inte bra för Frölunda nu för tiden, men jag skulle aldrig med & bua till ett lag jag älskar. Fyfaan för er!


Neeh, nu äre la dags att ta på sig vinterjackan & bege sig till jobbet. Jobbar bara till 14 idag :P hihi.


/Åberg

Av Åberg - 12 oktober 2009 22:25

Hade en heldag med min mamma idag, det var ett tagsen man gjorde det. Fick sova ut lite som tur va, var ledig från jobbet idag. Skööönt. Åkte in med halv 12 bussen. Hade bestämmt en hel shopping dag, hihi. Gick till Bokia för att besöka Madde men även inhandla bl.a farsdagpresent & en almanacka till mig. Sen bar det vidare. Jag köpte en ny vinterjacka, äntligen! Fick med mig mamma in på Gina Tricot där även hon hittade en tröja, yeey. Sen blev det även en julklapp till bror min, lite till Höganäs servisen & annat smått & gott. Käkade självklart lunch på Jensens, underbart god mat där. En lyckade mamma & dotter - dag helt enkelt <3 Efter vi hade kommit hem så fick jag lite flipp, och startade att baka. Självklart blev det min specialare - kladdkaka. Hehe. Mumma!


Neeh, nu ska man nana. Jobbar mellan 9.50-19 imorron, suck. Men ser framemot lunchen som ska avnjutas med Madde <3


/Åberg

Ovido - Quiz & Flashcards