Alla inlägg under september 2010

Av Åberg - 30 september 2010 13:53

Nu är det snart bara 4 dagar kvar tills jag & mitt sköna tjejgäng åker till Turkiet. Fysatan i gatan vad skönt det ska bli att komma bort ifrån kylan & Sverige. Tiden går riktigt fort måste jag säga, hehe.


Denna veckan hade man en riktigt glidar vecka på jobbet. Jobbade enbart måndag & onsdag, hehe. Galet niice på ett sätt, för har känt mig väldigt trött på senaste, men ändå tar det emot. Pengarna försvinner.. :/


Hade mig en redig shoppingdag med min mor i tisdags. Växlade pengar på Forex så nu är det klart till Turkey. Men det blev allt annat smått & gott oxå, haha. Har alltid klagat på att jag inte har en ordentlig vinterjacka så nu i år bestämde jag mig. Det skulle bli en Fjällräven. De är dyra som satan, men de är värda varenda litet öre måste jag säga, hehe. Sen så blev det ett linne, en ring & en döskalle-kofta från Gina, en lila adidas-tröja (looove!!), en färgglad mössa, trosor & döskallesjal från Lindex. Det var nog det jag handlade, kanske mer :P haha. Men hade en riktigt awesome dag med min mor & kvällen slutades med mojito <3


Till helgen vet jag inte riktigt vad som händer. Ska på en Queen-konsert som Peter Anderson m.m har satt ihop, den är på fredag. Lördag blire troligtvis hockey men inte bestämmt :) Det jag vet är att jag kommer umgås med vänner!


Camilla, kom hem nu!!!! <3

Av Åberg - 19 september 2010 11:34

Jag blev visst inte duktigare på det här ändå, hehe :)


Veckan däremot har gått ruskigt fort. Kändes som det var måndag igår.. Magnus Betnér i måndags var awesome. Helt galet bra var han, älskar ju även hans humor så man fick sig en hel del goa skratt :) haha.

Jobbet har rullat på mer & mer måste jag säga. Har vart en del på jeansavdelningen nu på senaste & jag känner att jag börjar komma in i rutinerna mer & mer. Var på Levi's kväll på torsdag & drack öl & kollade på snygga modeller som kommer in. Så på fredagen, då vi fick detta(!) så fick jag som uppdrag att göra om hela Levi's avdelningen. Helt galet var det, men jag hann med. Blev klar ungefär vid 18.55 & slutade 19.00 Inte illa pinkat måste jag säga ;) raskade sen snabbt bort till Liseberg där Kapten Röd spelade. Även det var awesome, älska hans musik. Fick även köpt mig ett sjuuukt snyggt linne. Drog sen med Fritz & andra sköna människor hem till Lindström. Soft kväll :)

Igår så åkte mor & far iväg med kompisar & ska upp & vandra i bergen igen, woop woop. Var på pubkväll igår, väldigt trevlig kväll måste jag säga :) dock så var det ngt med mig som inte var så sugen eller så. Eller sugen var jag, men hade sån mega huvudvärk & shit. Så partyhumöret drogs ner som fan. Så åkte hem vid ca 1 tiden, ville så gärna stanna :( men ibland säger kroppen emot..


Idag så har man redan hunnit med en del. Har fixat iordning lite här hemma, bror min hade folk hemma igår så jag tänkte vara lite snäll & städa, hehe. Sen traskade jag bort till Önnerödsskolan & röstade. Känner mig riktigt duktig måste jag säga :)

Resten av denna söndag blir till att slappa & inte göra ett skit. Jobbar imorron så har inte energin riktigt. Ensam mamma söker ikväll, så det är det man ser fram emot idag ;D haha.

Av Åberg - 12 september 2010 19:37

Måndag: Jobbar mellan 8-14, sen drar jag till Natasha & fixar naglarna. Efter det drar jag intill stan för att gå på Magnus Betnér med ngra brudar.


Tisdag: Jobba mellan 9.50-19


Onsdag: Jobba mellan 12-20


Torsdag: Jobba mellan 11-20


Fredag: Jobba mellan 9.50-19, drar sen till Liseberg för att kolla på Kapten Röd. Efteråt är ännu oklart.


Lördag: Pubafton i Härryda IF's klubbstuga


Söndag: Slappa som sjutton


Nu ska man gå ner & fixa iordning lite gottigott & kolla på Ensam mamma söker. Underbara söndag!

Av Åberg - 12 september 2010 12:16

Nu har man vart inne i en sån där period då man har sugit på att uppdatera sin blogg, men ska försöka bli bra igen :) Såg nämligen att det var drygt 2 månader sen nu, hehe.


Min underbara Camilla har nu flyttat till USA. Jag är väldigt glad för hennes skull att hon får uppleva det, men saknade här hemma är obeskrivlig. Schenny miss Camelen. Men 10 december är hon hemma för ett tag iaf, då ska vi umgås som sjuuutton :)


Jobbet rullar på som vanligt, har dock fått lite ändrade arbetstider nu. Väldigt väldigt skönt måste jag säga, slippa gå 11-20 VARJE dag. Ni skulle sett hur underbart glad jag var när jag fick gå hem 19, det gör en rejäl skillnad ska jag säga er. Man dör typ sista timmen, hehe.


För ett tagsen så bokade jag, Madde, Sliden, Carin & Emelie en Turkiet-resa. Så den 5 oktober åker ett gött tjejgäng & har en galen resa :D Ska bli riktigt nice faktiskt. Fick reda på igår att jag är den som kommer bli mamma i gänget, för jag är den som är lugnast. Hahaha. Det är nog även jag som kommer komma ihåg vägen hem, har ju bott på hotellet en gång innan :) Nemen det ska bli riktigt gött att komma bort lite ifrån vardagen & tänka på annat känner jag.


Sen går resten av livet lite upp & ner. Ena dagen kan jag ha en kanondag & allt är tiptop, medans andra dagen så blir jag irriterad för minsta lilla eller ledsen. Så förlåt mina vänner att jag kan vara lite knepig.. Det kommer gå över förr eller senare hoppas jag..


Nej nu får det räcka för idag. Ska nu dö i min säng, var hemma hos M.Lindström igår med gänget. Trevlig kväll måste jag säga, men är ganska sliten idag..

Ovido - Quiz & Flashcards